10 mai 2012

Tittskåp

Dags att endre navn på bloggen min?
Ikke noen kort her for tiden - men kanskje det dukker opp så småningom...
Får vel bare la alt det andre jeg driver med gå under kategorien "Gott"

Nå er "scrapshoppen" min klar med hobbyavdeling og det hele -
huset er selvbyggt, fronten med vindulister leverte jeg til en glassmester som skar til rutene for meg.
Bortsett fra noen møbler, porselen, vaser og blomster, har jeg laga alle detaljene selv.

 Innrammet og klart - 55 x 59 cm
Kortsiden som synes, den andre står mot en vegg
(Bilder av butikk og detaljer ligger i  flere tidligere innlegg...  her - her og her
...eller klikk på "Tittskåp" i Etiketter, så kommer alle etter hverandre
Andre etasjen...
...og første etasjen med vinduer
Hobbykroken! Det ble godt om plass her...
Pga helseproblem kan vi ikke ha hund - men åååå vad jeg ønsker meg en Boxer!!!
Denne kan jeg "leke" med - behøver jo ikke gå lange turer <(*;*)>
 Alt utstyr som behøves - så rent og ryddig!!!
(Mitt eget hobbyrom ser ikke sånn ut for tiden - 
det er overbelastat med lister, maling, sandpapir, verktøy og alt mulig "rot")
Et utvalg av mine kort i miniatyr - og tidninger til inspirasjon *ler*
Mitt favorittstempel på krympeplast ...Lev idag!
En liten kjøkkenkrok - om jeg blir kaffesugen eller kanskje får besøk? 
Velkommen!


Monica efterlyste et bilde som ville vise størrelsen på huset bedre, det henger i hallen - på kortsiden av en garderob som er 55cm dyp
ikke vet jeg om dere blir klokere på dette...
Jeg brukte rester av "grå"maling som vi malte brystpanelen med ifjor -
plutselig hadde den blitt lysblå??? - (og ja, jeg rørte godt om) uforståelig for meg,
men men, gjort er gjort, bare "att gilla läget" 
iallefall til jeg får et rykk og maler om...

Enda et litt større hus er så godt som ferdig  -
men venter med visning til mottageren har fått det ...





11 kommentarer:

Kjellaug sa...

WOOOOOOW! E..a....eh. Stum av beundring. Det er jo så ekte..bare til å flytte inn der. For ett arbeid og hvilken tålmodighet du har. Det er jo helt fabelaktig flott.

-Sanna- sa...

Jeg er overveldet.
Du er et oppkomme av idéer og fantastisk fingernem.
Du må jo holde en liten utstilling, så "hele verden" får se.
Du er såååååå flink.
Klem fra Norge.

Nina sa...

FANTASTISK !!
Skulle gjerne sett denne "live". For en tålmodighet.
Hva skal du gjøre nå da som du er ferdig ??

:-) Nina

Bente Årstad sa...

Åååååå så fantastisk flott og du må ha en engels tålmodighet:) Du er bare så FLINK:O)

klem bente

Louise sa...

Fantastisk, Turid..skulle gjerne ha sett det på nært hold for jeg er sikker på at det er masse detaljer man ikke får med seg på bilde :-)
Håper det er bra med deg og at du kanskje snart er på disse kanter igjen :-)
Klem Louise

Rozzan sa...

WOOOW!! Helt fantastiskt vackert och såååå läckert!
Vilket jobb du lagt ner:-)
Förstår om du bara sitter i en fåtölj och bara njuter av ditt konstverk,,det skulle jag gjort:-)
Tack för din kommentar hos mig, jag blev så glad

Ha en jättehärlig helg
Kramiz Rozzab

Gro sa...

Dette er jo bare helt rått! At det er mulig å få til noe så lekkert! Kjempeflink er du, gleder meg til å se mer fra deg!

Gry-Heidi sa...

Tuuuurid, NÅ er det like før jeg setter meg i bilen og kjører til deg for å se med fingrene:o)
Herlighet, dette er jo bare helt ubeskrivelig! Noe så fantastisk, alle detaljene.....du er helt rå altså !!!

Klemmer :)

Eline sa...

Er det mulig?? Ser jo helt ekte ut. For et fantastisk flott arbeid du har lagt ned her. Dette kommer definitivt inn under Godt i bloggnavnet ditt!!!

Hvordan i all verden får du tak i alle detaljene?? Lager du det???

Åh hvor jeg ønsker jeg bodde i din nærhet... da skulle jeg ha kommet og sett herligheten.
Gleder meg til å se det neste du finner på .
Ha en fin vår.
Klem

Monica sa...

Fy søren, kunne like gjerne vært huset ditt, for det går jo ikke an å se forskjell få miniatyr eller ikke. Trodde først dine nærbilder var fra ditt scrapperom, men leste litt videre, og kunne rett og slett ikke forstå at det gikk an. Hva med et større bilde, så vi får se hvor "lite" huset er.

Helt fantastisk !

Pinklady 68 sa...

ÅÅÅÅ, du er bare super dyktig!!!
Utrooolig fint Turid!! Kreativ og tålmodig til 1000!!!! Stum av beundring:-)

Ha en fin uke!
Klem Laila.